Thursday 17 February 2011

Kenape ganja diharamkan??mengapa??

Kenape ganja mesti diharamkan??
Mengape??sesape tau??setahu aku penghisap2 ganja ni byk dari kalangan org yg terpelajar..setahu aku la..yg aku x tau itu aku x mo taw la..tp bukan ke ganja tu dari jenis tumbuh2an??kenape manusia layan getah ganja tu boleh di tangkap??

Penghisap2 ganja tu ade buat onar ke??ade diorang kaco org lain ke??x penah plak aku dengar dr mane2 berita penghisap ganja kaco org..itu penagih fit ye la.

Ganja kan x boleh buat seseorg itu ketagoh mcm lun fit??ishh x patot betol la ganja ini diharamkan..mungkin ade kegunaannye pokok ganja di jadikan..tapi kenape diharamkn??bodoh x bodoh la org yg haramkn tu..Kenape x rokok je diharamkn terus??same je haram jugak kan?? Pelik betol aku..wei ganja x sepatutnya di haramkan la..byk kebaikan menghisap ganja ni..

Contoh: klu penghisap ganja ni seorang pekerja burih kan boleh mendapat tenaga extra..kalau study kan boleh kosentret bile study..bukan ke itu satu kebaikan??

Hope ganja di halalkan la utk rakyatnye supaya menjadi penghisap ganja yg tegar..bukan buat salah pn..isap je pon.mungkin kerajaan bengang sebab ganja xde caj gov tax..gov x dpt duit..tu yg kerajaan bengang kot..bodo piang sungguh..if nk haramkn ganja..haramkan skali la mende2 haram yg sepatotnye diharamkn..sbb dosenye same je..hukumnye tetap haram laknat jugak..keke

Nak tegur sila gunekan tatabahasa yg lebih sopan...peace :)

No comments:

Post a Comment